Mivel a szabályozók több szén-dioxid-adót vetnek ki a repülésért, a légitársaságoknak is lesz értelme zöldre váltani.
Az elektromos repülőgépek távoli álomnak tűnhetnek, annak ellenére, hogy több projekt is folyamatban van, de a Wendover Productions YouTube-csatorna szerint óhatatlanul jön az elektromos repülőgépek korszaka.
Miért ennyire nyilvánvaló?
Állításuk szerint a légitársaságok “rettegnek” a fenntarthatóságon alapuló szabályozásoktól, amelyek egyértelműen csökkenteni fogják utazásainkat is, például a rövid járatok törlését, amelyek sokkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátású, például vonat járatokkal elvégezhetők.
A légitársaságoknak nincs jó érvük az ilyen előírások ellen, hacsak a repülés kevésbé lesz szén-dioxid-intenzív.
Egyre inkább előforduló téma, hogy a versenyképesség érdekében a légitársaságoknak zöldeknek kell lenniük, különösen azért, mert a kormányok kötelesek egyre nagyobb mértékben emelni a szén-dioxid-adókat.
A bioüzemanyagok, a szén-dioxid-ellensúlyozás és a hatékonysággal kapcsolatos újítások messzire mehetnek, amelynek a vége az elektromos repülőgépek bevezetése lehet.
Mikortól számíthatunk elektromos repülőgép járatokra?
Természetesen az intézkedések ellenére a járatok még mindig üzemanyagot fogyasztanak, ami azt jelenti, hogy csak az elektromos repülőgépek képesek igazán változást elérni.
Az elektromos repülőgépek valójában már 1973 óta léteznek. Technológiailag jelenleg nincs sok, ami megakadályozná az elektromos repülőgépek bevezetését.
Valószínüleg csak azért nem fejlesztették még ki őket, mert nem volt üzleti érdek a számukra … eddig. Illetve a gépekhez szükséges elektromos akkumulátorok óriási költsége is közrejátszhatott.
Ehhez hozzá kell tenni azt is, hogy az elektromos akkumulátorok egyre olcsóbbak, és annak az esélye, hogy hamarosan mindannyian elektromos árammal hajtott repülőgépeken repülhetünk, elég jónak tűnik.