in

Változó tevézési szokások

Még a korábbi években alig változtak tévézési szokásaink, addig az elmúlt években robbanásszerű változásnak lehetünk tanúi. A napokban a Nielsen, majd az Ericcson tanulmánya is azt mutatta, hogy tévézési szokásaink drámai módon változnak.

Ha bár egy átlagos magyar honpolgár még ma is négy-öt órát ül a televízió előtt, valójában a tévézés átalakulóban van és megjelenik a párhuzamos médiafogyasztás. A televízió mellett ugyanis már gyakran használjuk okostelefonjainkat, vagy laptopunkat, azaz egyszerre több médiát is fogyasztunk. Ma már tehát nem annyira a távirányítót szorongatjuk kezünkben tévézés közben, hanem a többi eszközt.

Abban is változás van, hogy egyre több tévés tartalmat nézzünk újra az interneten. A megkérdezettek 48%-a használja például a YouTube-ot. A felhasználók 75%-a pedig egyszerre több feladatot is végez a mobilkészüléke használatával, miközben TV-t néz.

Érdekes az is, hogy a fogyasztók teljesen újraértelmezik a médiafogyasztást. Az a kép, hogy a tv előtt ülünk kezünkben a távirányítóval, már a múlté. Ha látunk egy jó receptet valamelyik műsorban, azt az interneten újra megnézzük, és közben ezek alapján a konyhában főzünk. akkor ez most konyhai tévézés az internet közbeiktatásával? Alighanem teljesen újra kell gondolni korábbi fogalomrendszerünket a tévézésről.

Mikulasajandék-level a mikulástól

Szemétből távhőt