in

A Toyota megtalálta a módját a hidrogén egyszerű hordozására egy prototípus „patron” formájában

A tiszta energiaforrással kapcsolatos számtalan probléma egyike az infrastruktúra kialakítása, mivel a nagyon drága egy rendkívül robbanásveszélyes hidrogén gáz szállítása és tárolása. 

A Toyota és leányvállalata, a Woven Planet úgy gondolja, hogy erre a problémára megoldást találtak egy új hordozható hidrogénpatron prototípussal. 

Az ötlet az, hogy egy erre a célra kialakított létesítményben feltölthetők, oda szállíthatók, majd a következő szállítmány kézhezvételekor visszaküldhetők ezek a patronok.

A patronok viszonylag kicsik lennének, 40 cm hosszúak, 18 cm átmérőjűek és körülbelül 5 kg súlyúak. A Toyota ezeket „hordozható, megfizethető és kényelmes energiának nevezi, amely lehetővé teszi a hidrogén eljuttatását oda, ahol az emberek élnek, dolgoznak és játszanak csövek, vezetékek használata nélkül.”

“Hasznosak lehetnek a mobilitás (azaz hidrogén-autók), háztartási alkalmazások és sok olyan jövőbeli lehetőség szempontjából, amelyeket még el kell képzelnünk” – tette közzé a Toyota. 

Hordozható hidrogén patron a háztartások áramellátására

Konkrét felhasználást nem említett, de azt mondta, hogy „egy hidrogénpatron a feltételezések szerint elegendő villamos energiát termel egy tipikus háztartási mikrohullámú sütő körülbelül 3-4 órás működéséhez”.

Sajtóközleményében a Toyota elismeri, hogy a hidrogén nagy részét fosszilis tüzelőanyagokból állítják elő, ezért nem éppen zöld. De úgy gondolja, hogy a jövőben alacsony szén-dioxid-kibocsátással állítják majd elő és a patronok segíthetnek bizonyos infrastrukturális problémák megoldásában is.

A Toyota azt tervezi, hogy teszteli ezt az elméletet úgy, hogy különféle helyszíneken kísérleteket hajt végre, beleértve a „jövő emberközpontú intelligens városát”, a japán Zhizuoka prefektúrában lévő Susono City-ben található Woven City-t. 

A vállalat emellett „egy átfogó hidrogén-alapú ellátási lánc kiépítésén dolgozik, amelynek célja a termelés, a szállítás és a napi használat felgyorsítása és egyszerűsítése” – áll a közleményben.

A hidrogén nem praktikus üzemanyag az autókban, főként a költségek és a tankolási helyek hiánya miatt. Életképesebb olyan dolgoknál, mint a vonatok és a teherautók, ahol a villamosítás nagyobb kihívást jelenthet. 

A légi közlekedésben is ígéretes, mivel az akkumulátorok túl nehezek ahhoz, hogy ebben a helyzetben praktikusak legyenek. Úgy tűnik azonban, hogy a Toyota személyes és otthoni használatra ajánlja a patronokat, de még nem pontosan világos, hogy mire használná őket.

Napvihar riasztás – Szombaton geomágneses vihar „találja” el a Földet

Kalifornia 100%-ban green, de még mindig távol áll a szén-dioxid-mentes energiafelhasználástól