Kutatásunk most arra irányul, hogy mely szektorokban jellemző ma Magyarországon a céges ajándékok, reklámajándékok juttatása az ügyfelek és a partnerek részére. A gazdasági szektorokat megvizsgálva azt találtuk, hogy azokban a szektorokban jellemző ez, ahol fontos, hogy az ügyfelek megjegyezzék a cég nevét és/vagy termékeit.
Így nagyban jellemző a gyógyszeripari cégek esetében, akik elsősorban az orvoslátogatók közvetítésével juttatják el termékeiket az orvosokhoz. Az ő esetükben a leggyakoribb reklámajándékok a céges emblémával ellátott jegyzettömbök, igazolások, beutalók, gyermekeknek szánt készítmények esetében a különböző matricák.
Ezt a fajta marketingstratégiát használják még a konferencia- és oktatásszervező cégek, ahol reklámajándékként a logoval ellátott tollak, mappák, jegyzettömbök, pendrive-ok a jellemzőek. Felmerül a kérdés, hogy a fentiekben említetteken túl milyen céges ajándékokat osztogatnak még a vállalatok?
Ezek a legkülönfélébbek lehetnek: esernyők, pólók, reklámtáskák, bögrék, lufik, kulcstartók, karkötők, kirakójátékok, baseball sapkák, számológépek, öngyújtók, órák, és a sort még napestig lehetne folytatni, a lehetőségek sora végtelen, a kreatív ötleteknek csak a cégek fantáziája szabhat határt.