in

Dízelbotrány az Opelnél is

Német médiajelentések szerint az Opeltől sem áll távol a motorok károsanyag-kibocsátási értékeinek a Volkswagenéhez hasonló manipulálása.

A német Automobilwoche szakmai hírportál a Spiegel magazin és az ARD tévécsatorna Monitor hírműsorának értesülését idéző cikke szerint az Opel a Volkswagenéhez hasonló eljárással manipulálta a motorok károsanyag-kibocsátási érdekeit.

A Spiegel és a Monitor saját kutatásaik eredményére alapozza állításait, miszerint az Opel dízelmotorjai “eddig nem ismert kikapcsoló szerkezettel” vannak ellátva. A készülékek feladata a motorok károsanyag-tisztító berendezései működésének a korlátozása, a motorok tehát a gyárilag megadott értéknél valójában több káros anyagot bocsátanak ki.

Amennyiben a médiajelentések megalapozottnak bizonyulnak, az nemcsak az Opel állítására cáfol rá, hanem a német szövetségi minisztérium Volkswagen-botrány után indított vizsgálatának az eredményére is, ami “egyetlen járműnél sem” állapította meg tiltott eszközök használatát.

A Spiegel Online jelentésében idézi Martin Führ, a darmstadti főiskola környezetvédelmi joggal foglalkozó szakérőjének a szakvéleményét, miszerint “a Volkswagenhez hasonlóan az Opel is megteremtette az uniós előírásoknak megfelelő kipufogógáz-tisztítás megakadályozásának technikai feltételeit. Mindkét esetben egyfajta nem megengedett kikapcsoló mechanizmusról van szó”.

Az Opel visszautasította a médiában elhangzott állításokat és hangsúlyozta, hogy semmiféle szoftvert nem alkalmaz a károsanyag-kibocsátási értékek módosítására.

A klíma és a víztudomány összefüggéseiről tanácskoztak Budapesten

Ha nyár akkor felforrhat a hűtővíz!