in ,

A repülő autó hamarosan valósággá válik?

Az 1960-as években készült, nálunk az 1980-as években vetített A Jetson család című rajzfilmben láthattuk, ahogyan a családfő minden reggel autójával repül a munkahelyére.

Ma már nem futurisztikus ez az elképzelés, hiszen hamarosan valósággá válhat a repülő autózás.

Nem is hinnénk, de a repülő autó története több mint 100 évre nyúlik vissza. A Curtiss Autoplane 1917-ben mutatta be a világon először azt a földi járművet, ami képes volt emelkedni a talajtól.

A szárnyakkal és légcsavarokkal rendelkező autó csupán annyit tudott, hogy elemelkedett az aszfalttól, tehát, ez még korántsem nevezhető valódi repülésnek. Az akkor modell nem is lépett a további fejlődés útjára.

A II. világháború után fejlesztették ki a ConvAirCar nevű, kétüléses, leszerelhető szárnyakkal és farok résszel ellátott repülő autót.

66 tesztrepülést végeztek vele, de ennél tovább nem jutottak, mert Washington nem mutatott érdeklődést a közlekedés eme forradalmi formája iránt. A ConvAirCar sem került tehát forgalomba, bár működőképes jármű volt.

Eddig még nem sikerült betörni a piacra egy repülő autónak sem

Azóta is volt néhány próbálkozás a repülő autók bevezetésére, de egyik sem járt sikerrel. Talán azért, mert a többméteres szárnyak és farkak állandó le- és felszerelése nem túl praktikus a hétköznapokban.

A ConvAirCar óta 70 telt el és úgy tűnik, most újból itt egy kísérlet arra, hogy az autók az eget is uralják. A japán SkyDrive SD-XX elektromos rendszerű, veritkális fel- és leszállású, légi-földi közlekedési eszköz piacra kerülését 2023-ra tervezik.

Külsőre leginkább egy óriási drónra hasonlít a jármű, ami 62 km/h-s sebességgel kb. 20 km távolságot tud majd megtenni.

Ez csak arra volna elég, hogy éppen eljussunk vele a munkahelyünkre, ám egy nagyobb utazást nem tervezhetünk a repülő autóval. De a tervezők nem is erre törekedtek, sokkal inkább arra, hogy a SkyDrive segítségével a nagyvárosi dugók megszüntethetők legyenek.

Az Európai Bizottság bemutatta az új éghajlatvédelmi stratégiáját

Az elmúlt évtizedekben legkevesebb 28 fajt sikerült megmenteni a kihalástól