SEO szövegírás – mi is az és hogyan működik?

A SEO szövegek, ha jól meg vannak fogalmazva, akár képesek megsokszorozni egy honlap látogatottságát. Ez viszont fordítva is működik, ha nem fordít elég időt a SEO szövegekre, több látogatótól is megfosztja magát tudatán kívül.

A SEO szövegek alatt azokat a szövegeket értjük, amelyeket azért írunk, hogy egy honlapnak nagyobb látogatottsága legyen. Ezek a szöveg úgy vannak megírva, hogy szerethetőek legyenek, és hogy minél előbb kerüljenek a fogyasztók keresőinek listájára.

A SEO szövegírás egyik másik formája a keresőoptimalizálás, de ez egy hosszadalmas munka, és keresőoptimalizáló szakembert sem engedhet meg mindenki magának, míg a SEO szövegírás gyorsan tanulható. Akár ön, vagy kollégái is képesek olyan szöveget írni, ami több látogatót vonz, csak lehet, hogy még nem tudnak erről a képességről. A látogató a legfontosabb egy weboldalon, hiszen ha nincs látogató nincs eladás, nincs forgalom, nincs bevétel, ezért is elengedhetetlen, hogy SEO szövegekkel vonzzuk magunkhoz a látogatókat. Egy olyan honlap, ami sok jól megírt cikket tartalmaz sokszor le is győzi a keresőoptimalizált honlapokat látogatók terén.

A SEO szövegírás első lépése, hogy meg kell találni a kulcsszót, ami köré épül majd a szöveg. A jó téma felépítéséhez, már a kezdeték kezdetén érdemes meghatározni a kulcsszót. Egy frappáns cím is sokat dobhat egy weboldalon, egyrészt a Google is ez alapján helyezi el a weboldalt, másrészt pedig a látogatók ezt látják meg legelőször.

Egy jó címben benne van a kulcsszó, 50 és 70 karakter között mozog, és kattintásra ösztönzi a látogatókat. Maga a szöveg legyen legalább 300 szó, és a kulcsszó többször is szerepeljen benne. Az első bekezdésnek kell a legérdekesebbnek lennie, éppen úgy, mint az újságírásban, és az utolsó a legkevésbé érdekes. Így lehet leginkább meg is tartani a megszerzett látogatókat!

Vélemény, hozzászólás?