A környezetkímélő elektromos autó

Sokan kételkednek az elektromos autókban és számos okból ellenzik használatukat, ennek ellenére egyre elterjedtebbek a világ minden részén. Bár az nem állítható, hogy teljesen környezetbarát lenne, azonban a benzinnel vagy motorinával működő autókkal szemben sokkal kíméletesebb a környezetre és az egészségre nézve.

Hogyan szennyezi mégis a környezetet?

Bár közvetlenül egyáltalán, közvetve eléggé szennyezi a környezetet, hiszen valamilyen módon elő kell állítani a működéséhez szükséges energiát, az elektromos áramot. Egyes országokban, ahol ez még mindig szénégetéssel történik, kifizetődőbb hagyományos üzemanyaggal működő autókat használni, ilyen például India, Kína vagy Málta. Ezzel szemben az olyan országokban, ahol „zöldebb” az áram és kitermelése nem szennyezi a környezetet, megéri elektromos autót használni, hiszen sokkal kevesebb szennyeződés jut a levegőbe. Izlandon vagy Paraguayban a tiszta áramelőállítás miatt az elektromos autók használata egyáltalán nem káros a környezetre. Jelenleg hazánkban egy benzines vagy Diesel autó tízszer annyira káros a környezetre, mint egy elektromos autó.

Egy másik fontos érv, ami az elektromos autók mellett szól az, hogy bár közvetve valóban szennyezik a környezetet, (mint láttuk, ez az energiatermelés módjától függ), azonban ez a szennyezés nem a lakott területeken történik, így nem jut közvetlenül az emberi szervezetbe, hanem egy erőműben, távol a várostól, de legalábbis nem a sűrűn lakott részén, ahol sokkal könnyebben lehet mérni és szűrni ezeket a szennyezéseket. Ezen kívül dolgoznak azon, hogy még jobban lecsökkentsék ezeket a káros hatásokat. Az elektromos autó azért is kíméletesebb a környezetre, mert az elhasznált energia jóval nagyobb részét képes az autó mozgatására használni, mint az üzemanyaggal működő társaik.

Tévhit

Sokak szerint azért is környezetszennyező az elektromos autó, mert az azt működtető akkumulátor 3-4 év után tönkremegy, ki kell dobni és az nagyon káros a környezetre. Azonban egyrészt sokkal tovább bírják ezek az akkumulátorok 3-4 évnél; az öt a minimum, de van olyan hibrid típusú is, amelyik már most tíz éven át is használható. Ennek fejlesztésén is dolgoznak a szakemberek. Másrészt pedig, mire ezek az akkumulátorok valóban használhatatlanná válnának, addigra olyan fejlett lesz az újrahasznosító technológia, hogy a bennük található fémek nagy részét újra fel tudják majd használni.

Vélemény, hozzászólás?